✿✿ بـچـه هـای آفـتـاب ✿✿

♥♥ خدایا...تا پاکم نکردی ، خاکم نکن ♥♥

✿✿ بـچـه هـای آفـتـاب ✿✿

♥♥ خدایا...تا پاکم نکردی ، خاکم نکن ♥♥

✿✿ بـچـه هـای آفـتـاب ✿✿

به وبلاگ من خوش آمدید.
من محمود پورطاهری هستم.
همیشه یادمان باشد
که نگفته ها را میتوان گفت
ولی گفته ها را نمیتوان ،پس گرفت.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

خوش آمد گویی

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۷ ب.ظ

شکلک های محدثه
http://www.sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۲
مــحــمـود پــورطــاهــری

نظرات  (۷)

چه رفیقان عزیزی که بدین راه دراز

بر شکوه سفر آخرتم، افزودند

اشک در چشم، کبابی خوردند

قبل نوشیدن چای،

همه از خوبی من میگفتند

ذکر اوصاف مرا،

که خودم هیچ نمیدانستم

نگران بودم من،

که برادر به غذا میل نداشت

دست بر سینه دم در استاد و غذا هیچ نخورد

راستی هم که برادر خوب است

گر چه دیر است، ولی فهمیدم

که عزیز است برادر، اگر از دست رود

و سفرباید کرد،

تا بدانی که تو را میخواهند

دست تان درد نکند،

ختم خوبی که به جا آوردید

اجرتان پیش خدا

عکس اعلامیه هم عالی بود،

کجی روبان هم،

ایده نابی بود

متن خوبی که حکایت می کرد

که من خوب عزیز

ناگهانی رفتم

و چه ناکام و نجیب

دعوت از اهل دلان،

که بیایند بدان مجلس سوگ

روح من شاد کنند و تسلی دل اهل حرم

ذکر چند نام در آن برگه پر سوز و گداز

که بدانند همه،

ما چه فامیل عظیمی داریم

رخصتی داد حبیب،

که بیایم آنجا

آمدم مجلس ترحیم خودم،

همه را میدیدم

همه آنهایی،

که در ایام حیات،

نمی دیدمشان

همه آنهایی که نمیدانستم،

عشق من در دلشان ناپیداست

واعظ از من می گفت،

حس کمیابی بود

از نجابت هایم،

و از همه خوبیهام

و به خانمها گفت:

اندکی آهسته

تا که مجلس بشود سنگین تر

سینه اش صاف نمود

و به آواز بخواند:

" مرغ باغ ملکوتم نی ام از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم"

راستی این همه اقوام و رفیق

من خجل از همه شان

من که یک عمر گمان میکردم تنهایم و نمیدانستم

من به اندازه یک مجلس ختم،

دوستانی دارم.....!

۲۲ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۴ سجاد موذنی

به نام خدا
سلام دوستان
یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود ، بدون تعارف
به نظرتون چرا دیگه هیچ کس حاضر نیست که اسم بچه‌اش رو «غضنفر» بزاره؟!
(غضنفر: شیر، مرد با صلابت، شجاع؛ از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام).
بله، چون به مرور زمان اینقدر توی جوک‌هامون لقب غضنفر رو مسخره کردیم که
می‌ترسیم وقتی بچه‌مون بزرگ بشه همه بهش بخندن

چرا بعضی‌ها به نام‌های مبارک امامان نهم و دهم علیهما السلام، می‌خندن؟!
چون هرجا معتادی بود اسمش رو می‌ذاشتیم «نقی» (= پاکیزه و تمیز) یا «تقی»
(آتقی) (= با تقوا و پرهیزگار) و اصلا هم حواسمون نبود که چه می‌کنیم
اگر تونستید به من بگید که چرا به اجناسی که از مد افتاده می‌گیم «جواد»
(به آدم پرت میگیم جواتی)؟!!! مگه بین «جواد = بخشنده و با سخاوت» و از
مد افتادن یک جنس رابطه‌ای هست؟

چه کسی اولین بار جوک‌های اصغری و اکبری رو ساخت؟ منظورش چی بود؟و...
ما چرا حساسیت نشان ندادیم؟
شاید دقت نکرده باشید؛ مدتی داشتند در جوک‌های ترکی، کنیه «ابوالفضل» را وارد میکردند...
شما را به خدا و خواهش می‌کنم اگه می‌کردید، دیگه این کارها رو نکنید که
بقیه هم جرأت نکنند که مقدّسات را مسخره کنند و هرکس هم این کار رو کرد
لااقل یه تذکر زبانی مؤدبانه بدید (جوک، علیه قومیتها اشکال شرعی داره چه
برسه که اسامی والقاب ائمه هم درش گنجونده بشه).
حالا هم اگه قبول دارید که این کارها اشتباه بوده و اگه خجالت نمی‌کشید
از اینکه بقیه بهتون بگن اُمّل، این ایمیل رو برای دوستاتون بفرستید،
بدون اینکه بعضی از ایمیل‌های دوستاتون رو از فهرست خارج کنید!!!!
و
1. اگه ایمیل یا پیامکی حاوی این اسامی مقدس بود، فروارد نکنیم و یا
اسامی رو حتما تغییر بدیم و به فرستنده هم به بهترین زبان، تذکر بدیم.
2. اگر در جمعی بودیم که کسی با این کلمات جوکی تعریف کرد یا به نحو بدی
از این اسامی استفاده کرد، واکنش ما با دیگران متفاوت باشه، طوری باشه که
گوینده متوجه بشه ما از این کار خوشمان نیامد و این کار درست نیست.
ممنون که وقت گذاشتید و اندیشه کردید؛ با رعایت این نکته ساده، شاید چند
سال دیگه خبری از این استهزاء (القاب ائمه) نباشه. ان شاء الله.
وحرف آخـر:
فرق اروپایی‌هایی که کاریکاتور رسول خدا وائمه رو میکشن، با مایی که
القاب آنها را در جوک‌هایمان استفاده میکنیم چیه؟

۲۲ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۴ کبوتر حرم
تنهایی خوبه اما نه همیشه
گاهی خوبه ادم با خودش خلوت کنه
گاهی هم خوبه تو جمع باشه و از وجود دیگران بهره ببره

چه خوش داستانی زد آن هوشمند

که بر ناگزاینده ناید گزند

کم آزار شو کز همه داغ و درد

کم آزار یابد ، کم آزار مرد

کم خود نخواهی ، کم کس مگیر

ممیران کسی را و هرگز ممیر

عشق،پلنگی است که در رگهایم می دود.پلنگی که میخواهد تا خدا خیز بردارد.
من این پلنگ را قلاده نمی بندم و رامش نمیکنم.حتی اگر قفس تنم را بشکند.

خدا ماه است و این پلنگ میخواهد تا ماه بپرد.

حکایت پلنگ و ماه عجب نا ممکن است.اما هرچه نا ممکن تر است زیباتر است.

پلنگ عشق به هوای گرفتن ماه است که به آسمان جست میزند؛اما...

هزار هزار هزار فرسنگ  مانده به ماه میافتد.

دره های جهان پر از پلنگان مرده است،که هرگز پنجه شان به آسمان نرسیده است.

خدا اما پرش پلنگ عشق را اندازه میگیرد، نه رسیدنش را.

و پلنگان میدانند خدا پلنگی را دوست تر دارد که دورتر میپرد!
پریشانم چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی خداوندا اگر روزی ‌ز عرش خود به زیرآیی لباس فقر پوشی غرورت را برای ‌تکه نانی‌به زیر پای‌نامردان بیاندازی‌و شب آهسته و خسته تهی‌ دست و زبان بسته به سوی ‌خانه باز آیی زمین و آسمان را کفرمی‌گویی می‌گویی؟خداوندااگر در روز گرما خیزتابستان تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندودبگذاری و قدری آن طرف‌ترعمارت‌های ‌مرمرین بینی‌ و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشدزمین و آسمان را کفرمی‌گویی نمی‌گویی؟خداوندااگر روزی‌ بشر گردی‌ زحال بندگانت با خبر گردی‌پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت از این بودن، از این بدعت خداوندا تو مسئولی خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن وماندن در این دنیا چه دشوار است چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است واز احساس سرشار است
زندگی سخت نیست…

زندگی تلخ نیست…

زندگی همچون نت‌های موسیقی، بالا و پایین دارد

گاهی آرام و دلنواز، گاهی سخت و خشن

گاهی شاد و رقص آور، گاهی پر از غم.

زندگی را باید احساس کرد…

زندگی را باید با همان نت‌های بالا و پایین ساخت

تا که از تکرار خسته نشویم

تا که دل، گاهی شکستن را یاد بگیرد

تا جوانه‌ی احساس، گوشه قلب‌ها خشک نشود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی